Äntligen! Nu är anhållan på väg till rektor

Fakultetsstyrelserna på Naturvetenskapliga fakulteten och LTH har nu beslutat att till Lunds universitets rektor anhålla om att fortsatt få utreda en etablering i Science Village av Lunds tekniska högskola, LTH, och Naturvetenskapliga fakulteten. Arbetet med fortsatt utredning ska vägledas av att nuvarande yta ska blir mindre än dagens ca 40 000 kvm för de verksamheter som ingår i scenario 5 och att fortsatt utredning ska fastslå verksamhetsmässig omfattning och antal kvm.

Beslut om fortsatt utredning i SV (pdf, 109 KB)

Kartläggningsrapporten

Som underlag för beslutet har Science Village-kontoret sammanställt en Kartläggningsrapport, bestående av sammanfattning av remissvar med SWOT-analyser, risk- och konsekvensanalys, PM Lokaler och finansiering, samt kartläggning av nuläge och bedömd utveckling med konsekvenser för etableringen i Science Village.

Kartläggningsrapport(pdf, 3 MB)

PM Omfattningsförslag (pdf, 576 KB)

Ha tålamod – planeringsarbete pågår

Ett intensivt planeringsarbete pågår på fakulteterna, Science Village-kontoret och LU Byggnad. Nästa blogginlägg kommer gå närmare in på vad som ska göras, hur det ska gå till, när det ska ske och av vem. Ha tålamod, vi är i en planeringsfas! Rektor och fakulteterna måste få fatta beslut om fortsatt utredning, organisation och medskick i arbetet. Det kommer att klarna, och alla puckar kommer att tas om hand i rätt ordning. Vi återkommer!

oktober 7, 2022

Alla blogginlägg SVkontoret