Utvärderingsrapporten för lokalprogrammet Etapp 2 tillgängligt

Utvärderingsrapporten för lokalprogrammet kopplat till Etapp 2 har nu publicerats och finns tillgänglig på LU i Science Village-bloggen. Rapporten har tagits fram av projektgruppen för Etapp 2 i samarbete med White Arkitekter och med stöd från Akademiska Hus.

Rapporten analyserar det huvudsakliga alternativet – en etablering i Science Village enligt Scenario 5 – och jämför det med två referensalternativ: samlokalisering av de fysiska och kemiska institutionerna på Kemicentrum samt renovering av befintliga lokaler på Fysicum och Kemicentrum för att möta framtida behov. Den ger en översikt över både kostnader och klimatpåverkan, samt för- och nackdelar med respektive alternativ i relation till platsen.

Rapportens preliminära resultat presenterades för relevanta fakultets- och universitetsledningar redan i september, och rapporten kommer att utgöra ett viktigt beslutsunderlag för vidare diskussioner om framtiden för naturvetenskapliga fakulteten och LTH.

Dina åsikter betyder mycket – tveka inte att höra av dig till projektledaren för Etapp 2, Knut Deppert (knut.deppert@ftf.lth.se) om du har kommentarer på rapporten eller funderingar över etableringen.

Ladda ner rapporten:
2024-10-03: Utvärderingsrapport för Etapp 2 lokalprogram (PDF, 26 mB)

oktober 17, 2024