Se Lunchsamtalet: möjligheter och utmaningar med Science Village för LTH och Naturvetenskapliga fakulteten

Detta inlägg publicerades först på Science Village-kontorets blogg. Science Village-kontoret och bloggen är nu nedlagda och publiceras därmed på LU i Science Village-bloggen.

Fredagen den 28:e oktober gästades vi av Annika Olsson, rektor vid Lunds Tekniska Högskola (LTH), och Sven Lidin, dekan vid Naturvetenskapliga fakulteten, för att prata om möjligheter och utmaningar med etableringen i Science Village för LTH och Naturvetenskapliga fakulteten. Var befinner vi oss i beslutsprocessen? Kommer rektor att göra vågen? Vilka drömmar har Annika och Sven – och vilka risker ser de med etableringen? Om detta och mycket mer på videon nedan.

Undertexter på både svenska och engelska går att välja på inställningar (“kugghjulet”‘). Observera att den engelska översättningen är automatgenererad, en teknik som blir bättre ju mer vi använder den.

Samtal på Science Village-kontoret

Science Village-kontorets erbjuder en serie samtal med inbjudna gäster som tar sig an ämnen relaterade till Lunds universitets Science Village-etablering men även campusutveckling i stort. Moderator är Eva Åkesson, koordinator för Science Village-kontoret.

november 8, 2022

Alla blogginlägg Event SVkontoret