Samtal på Science Village-kontoret: Om universitetets campusplan och dess utveckling

Detta evenemang hölls av Science Village-kontoret. Kontoret är nu nedlagt.

Science Village-kontoret bjuder in till årets första samtal. Samtalet kommer att fokusera på Lunds universitets campusplan.

Inbjudna gäster är Per Mickwitz, professor och vicerektor för forskning, hållbarhet och campusutveckling tillsammans med förutvarande vicerektor och professor Sven Strömqvist som ledde arbetet med att ta fram universitetets nu gällande Campusplan 2012. Vad har Sven för lärdomar att förmedla till Per som har uppdraget att leda arbetet med att ta fram en ny plan? Hur står sig planen idag, snart nio år efter att den togs fram? Hur ser arbetet och processen ut för att ta fram en ny campusplan?

Samtalet leds av Science Village-kontorets koordinator, professor Eva Åkesson.

Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor efter samtalet.

När: 16 november 2021
Tid: 08:00-09:00
Var: Online – Zoom (anmälan krävs)

Om “Samtal på Science Village-kontoret”
Science Village-kontorets kommer framöver att erbjuda en serie samtal med inbjudna gäster som tar sig an ämnen relaterade till Lunds universitets Science Village-etablering men även campusutveckling i stort.

Kommande samtalsämnen inkluderar: strategier för upphandling; visioner och mål för Lunds kommun, regionen och universitetet för Science Village-etableringen med flera. Håll utkik i Lunds universitets kalendarium och på Science Village-kontorets blogg för uppdateringar om kommande seriesamtal.