Höstterminen börjar – det här händer nu

Detta inlägg publicerades först på Science Village-kontorets blogg. Kontoret och bloggen är nu nedlagda och publiceras härmed på LU i Science Village-bloggen.

Nu har vi ställt samman underlag i en Kartläggningsrapport för att fakultetsstyrelserna på LTH och Naturvetenskapliga fakulteten ska kunna ge ett godkännande av omfattningsförslaget som sedan överlämnas till rektor i oktober. Kartläggningen består av sammanfattning av remissvar med SWOT-analyser, risk- och konsekvensanalys, PM Lokaler och finansiering, samt kartläggning av nuläge och bedömd utveckling med konsekvenser för etableringen i Science Village. Remissvar och risk- och konsekvensanalys har diskuterats flitigt på Naturvetenskapliga fakulteten och LTH i olika konstellationer.

Vad är nästa steg?

Därefter kan rektor ge fakulteterna uppdrag om fortsatt utredning att ta fram underlag med verksamhetsbeskrivning för lokalprogram och preliminära rumsfunktionsprogram i samarbete med LU Byggnad. Sedan börjar arbetet med att sätta ihop underlag för hyresvärdsupphandling. Läs mer om offentlig upphandling i faktarutan nedan.

Kontakta oss

På vårt fysiska kontor på Ingvar Kamprad Designcentrum (IKDC) på Sölvegatan 26 är det oftast någon på plats. Välkommen att hälsa på! Håll också utkik efter datum för Öppet Hus, Morgonsamtal och andra event i höst. Prenumerera på bloggen genom att scrolla längst ner på denna sida, skriv in din mejl-adress och tryck på knappen “prenumerera”.

augusti 22, 2022

Alla blogginlägg SVkontoret